Dressyr clearround

Idag har jag och Busy varit på dressyr CR i Gottlösa. Busy var väldigt pigg och glad, det tog några minuter när jag skrittade fram innan hon slappnade av i ryggen och inte gick runt som spänd båge redo att skjuta när som helst.. Jag red LA:3, första gången vi provar något sådant program och hon har precis lärt sig att rygga. Jag tyckte det gick bra. Hon var som sagt pigg och spänd och hade mycket krut under hovarna, men hon höll sig helt okej på mattan ändå och vi red ihop 64 %. Här kommer film för de som vill se:
 
Även om det inte var den tekniskt bästa uppvisningen vi har gjort idag, så vet jag att hon klarar både förvänd galopp och mellantrav alldeles utmärkt. Och så är hon bara så himla fin att titta på! Tänk vad bra det kan bli när vi kan kanalisera hennes energi helt rätt. Underbara häst <3

Kommentera inlägget här :