Laddar om och packar om

I helgen är det dags för fälttävlan på Strömsholm, jippie! Drömmen om att någon gång få hoppa på slottsbanan närmar sig - nävars, tävlingsarrangören är visserligen Strömsholm, men H100 klasserna rids enbart på Utnäslöt/Österängarna. Men att bara vara där och tävla ska bli jätteroligt! Jag kan dock lov att det kliar i fingrarna att starta en CCI* där nästa år!
Nu är det tredje helgen med fälttävlan i rad, veckorna går fort när man tävlar på helgerna. Känslan av att man knappt hunnit kommit hem och landa innan det är dags att packa för den kommande helgens tävling. Då förstår man vilket hektiskt liv världseliten måste ha, när är de ens hemma? Mina kassar med grejer står fortfarande halvt ouppackade i sadelkammaren. Jag tänkte dock göra det lite smidigare för mig och inte riva upp allt, utan bara de schabrak och skydd som ska tävttas samt det läder som måste putsas upp lite igen. Givetvis måste jag gå igenom packningen på fredag så att jag inte har missat något.
Hästarna har fått ta det lite lugnt den här veckan, speciellt Busy som gör sin tredje fälttävlan i rad. Viktigt att hon får återhämta sig ordentligt. I söndags skrittades båda två ut en runda på ca 40 min, vilade i måndags. Igår (tisdag) red jag ut på Busy med Jelena och Walley, vi var ute i nästan 1,5 timme men det var väldigt kravlöst - bara skoj. Lauri jobbade jag på ridbanan i linor och med en snodd för att han skulle söka sig framåt/nedåt och han var väldigt fin!
Idag får Lauri komma ut i skogen och Busy får ytterligare en vilodag men blir lite ompysslad med borstning och massage ändå. Imorgon ska Lauri hoppträna och Busy får göra samma arbete på ridbanan i linor som Lauri fick göra igår. På fredag får Busy gå ett lättare dressyrpass och Lauri får göra detsamma om han hinns med då, i all packning och bad av häst.
 
 

Kommentarer :

#1: Pia

Så fina bilder!!

skriven
#2: Marie

Lycka Till!!!
//Mi

skriven

Kommentera inlägget här :