Film från dagens dressyr

Idag var vi i Gottlösa där Väderstad Hästsportklubb arrangerade dressyrtävlingar. Jag hade sen starttid, startade 16:10 så jag hade en lugn och skön dag hemma först där jag hann med en hel del innan det var dags att göra iordning sakerna och Busy för att åka iväg. 
Busy kändes fin på framridningen, jag hittade en bra trav i henne men fick inte till några superlängningar. Sidvärtsrörelserna gjorde hon med lätthet och galoppen kändes bra den med. När jag skulle prova att rygga henne på framridningen så var det lite frågetecken från Busys sida, men det gick helt okej inne på banan sen ändå.
Jag startade först i klassen (LA:1) så jag fick ganska bra med tid inne på banan innan startsignal. Busy var stencool och tittade inte på något. Min plan var ju att galoppera mycket inne på banan för att få till en bra trav och det gjorde jag, fram till första halten i alla fall ;) 
Det var lite spänt, mellangångarterna var i princip obefintliga och i skritten var hon på gränsen att falla in i trav hela vägen. Men vi gjorde absolut inga missar, utan det var bara saker vi kan förbättra! Jag tänkte hela tiden på hur jag red mina vägar, försökte vara noga med dem för att plocka in poäng. Här är filmen från idag:
 
Imorgon startar jag en till klass, då är det LA:3 och då ska jag tänka på att 1. Våga rida mer! 2. Rida ännu bättre vägar. 3. Hålla ihop mina händer och räta upp mig mer. Vi rider för samma domare imorgon också så det känns bra. Håll tummarna för oss!

Kommentera inlägget här :