Dags för update

Oj oj oj, vad tiden har sprungit iväg sen sist! Det har varit full rulle hela tiden, mycket på grund av att jag och Stina är ansvariga för dressyren på våra två fälttävlan som vi har haft nu under april. Det har varit väldigt mycket jobb med det samtidigt som vi själva har varit med och tävlat. Det har ju hänt en hel del sen sist, ni har säkert koll på det då jag är ganska flitig på att uppdatera mina andra sociala medier. So what's new?
  • Busy var 2a i H100 på Mantorps första fälttävlan med personbästa i dressyren 74,76%!
  • Vi debuterade CNC* på den andra fälttävlan med ett bra resultat.
  • Lauri flyttade in i mitt stall en vecka innan Mantorps andra fälttävlan (ägare Rebecka Rönningberg).
  • Vi gjorde vår första start ihop och blev 3a i H90!
Det var lite kort om vad som hänt sen sist. Varför har jag fått hem Lauri då? Jo, Rebecka hörde av sig för att hon ville att han ska få gå lite fälttävlan igen och hon känner att hon inte riktigt har tid med det då hon har mycket försäljningshästar. Och jag såg det som en ypperlig chans att få rida ännu mer och bli ännu bättre. Dessutom är Lauri en häst som man verkligen kan boosta sitt självförtroende med i hoppningen och vem vill inte ha det? Jag har som sagt inte haft Lauri så länge än, bara i 3 veckor lite drygt, men det känns som att vi börjar hitta knapparna nu. I söndags var vi i Åkerbo och tränade terräng för Mariette och det gick SÅ bra! Allt kändes superenkelt, jag hittade avstånden hela tiden och det var bara en supergo känsla. Lauri tyckte det var kul också! 
Busy och jag var på hopptävling i Sålla tisdags, vi hoppade 1m och 110. Jill var med och hjälpte mig och Jelena, det var ett bra koncept. Hade jag fått välja så hade jag haft med henne på alla tävlingar (hehe;)). Busy var till en början laddad, som hon alltid blir, men höll sig i skinnet sen när jag red fram. Vi gjorde en väldigt bra runda i 1m, jag tyckte att jag satt och höll lite mycket i henne till några räcken, men till banans sista hinder som också var ett räcke så kom vi perfekt men ändå blev det ett pet där tyvärr. I den andra klassen gjorde vi en ännu bättre runda, jag hade en superbra känsla och det kändes lätt. Felfria! Det var så skönt att äntligen ha den där nollan, så nu är det bara till att fortsätta med det!
 
Tävlingsplanen för hästarna den närmsta tiden ser ut så här:
  • Botkyrka 21-22 maj H100 fälttävlan med Busy
  • Åkerbo 28 maj H100 fälttävlan med Busy och Lauri
  • Strömsholm 4-5 juni H100 fälttävlan med Busy
  • Folkungabygden 1m & 110 med Lauri
 Det var lite kort om vad som har hänt den senaste tiden, jag ska försöka hinna med att uppdatera mer!

Kommentera inlägget här :