Dags att sätta igång igen

Hej på er! Nu är det snart dags för Busy att komma igång igen efter några veckor med skön sommarsemester. Hon har fått vila upp sig och dessutom blivit lite rund om magen (det händer typ aldrig!) och jag har också haft lite semester i och med att alla hästar går ute dygnet runt nu. Så det har varit lite semester innan min semester från jobbet, riktigt bra planering måste jag säga!
 
Planen är att Busy ska skrittas igång i helgen, närmare bestämt på lördag och på söndag blir det en kortare uteritt i skritt och trav. På söndag kommer även Ronjas häst Evita K hit. Hon ska vara hos mig i ca en vecka då Ronja ska på semester. Evita ska hållas igång och trimmas inför hennes fälttävlansstart i Ljuslingsbacken i slutet av juli har jag fått instruktioner om, så det ska bli kul att ha henne här! Jag har aldrig ridit henne förut och det är alltid kul att prova nya hästar.
På tal om det så har Lauri åkt hem till Rebecka igen. Jag har haft en så rolig tid med honom och det har varit väldigt lärorikt, men nu var det dags för honom att åka hem. Vem vet, kanske kommer han tillbaka igen eller så kanske det står en annan häst här i stallet framöver, det får framtiden utvisa.

Kommentera inlägget här :