Kommande tävlingar

Det drar ihop sig till den andra halvan av årets tävlingssäsong - första starten är redan om 3 veckor. Nu är tanken att Busy helt och hållet ska gå upp en klass och alltså enbart starta enstjärniga klasser. Som ni vet gjorde vi den enstjärniga debuten redan i våras på hemmabanan i Mantorp, men efter det har hon bara fått gå H100 för att få rutin och boosta sitt självförtroende. I de senaste staterna har hon varit outstanding i terrängen och hon känns mer än redo att gå upp en klass på riktigt nu, hittills känns det som ett riktigt bra beslut att ha prövat våra vingar på en bana vi känner till väl för att sen gå ner en klass igen och känna sig självsäker innan det riktiga klivet upp tas.
 
I och med att vi går upp en klass så ska hon inte bara komma igång igen, det krävs mer än så om man ska gå terrängrundor på ca 5 min med drygt 20 hinder. Jag måste toppa formen på henne, både styrka och kondition. Jag har mina idéer vad det kommer till träningsupplägg och om det är genomförbart så kommer hennes träning tas till en helt annan nivå. Jag berättar mer om mina tankar kring det när jag har undersökt saken lite mer!
Jag tänkte i alla fall visa de närmsta tävlingarna som är inplanerade, jag avslöjar inte hela listan, för jo jag har noga planerat varenda tävling ända till årets slut, men det kommer allt eftersom. Här har vi de närmsta:
 
  • 7 aug Enköping CNC*
  • 27 aug Åkerbo CNC*
Jag är så peppad på att vi ska etablera oss på den här nivån nu, det är nu utmaningen börjar!

Kommentera inlägget här :