Sammanfattning av årets första tävlingshelg

Så var årets första tävlingshelg avklarad! Det var dressyr för hela slanten och vi prövade våra vingar i klasserna LA:1 och LA:3. Min målbild inför helgen var att komma hem med två färgglada rosetter - och det lyckades vi med! Så kul att vi kan vara med och fightas om placeringarna bland alla dressyrhästar, alla rörelser gick jättebra och var inga problem för oss. Det vi behöver jobba mer på är genomsläpplighet och avslappning, genom det kan vi höja sjuorna till åttor. 
Gårdagens LA:3 är jag nöjd med, det var lite spänt men det var absolut inga missar utan bara lite småsaker egentligen som till exempel att vara noga med rakriktningen på medellinjen och att verkligen kunna forma hästen i volter och i hörn. Vi måste även bli bättre på mellangångarterna, traven vet jag finns där, den kan absolut utvecklas men grunden finns där vi måste bara lära oss att plocka fram den inne på tävlingsbanan också. I mellangaloppen måste vi visa en tydligare skillnad och helgens domare ville även att den skulle vara rundare för att få högre poäng. Film från gårdagens dressyr kommer upp ikväll!
Imorgon ska vi träna dressyr för Sissi, det blir sista genrepet på dressyrfronten innan Tågarp, jag tänkte ta med mig protokollen från helgen så får Sissi titta på dem och komma med lite input. På onsdag blir det ingen hoppträning då Jill inte är hemma, utan då tänkte jag hoppa lite enkelt hemma istället. På torsdag ska jag och Busy ut på en härlig uteritt (hoppas på bra väder då!) eftersom jag slutar jobba kl 13 och på fredag ska vi till Gottlösa för att hoppa clearround. 
Jag måste även ta tag i tvättning, putsning och packning inför helgen. På lördag åker vi och på söndag har jag en preliminär starttid 09.31. Spännande!

Kommentera inlägget här :