Veckans planering

Måndag och ny vecka! Min sista jobbvecka innan semestern, härligt! Den här veckan blir det en hel del ridning för min del (med tanke på att jag bara haft Busy de senaste veckorna och att hon har vilat) då Evita kom hem till mig igår.
Busy sattes igång i lördags, vi var då ute och skrittade (lite trav) i ca en timme och igår red jag ut en runda med både trav och galopp men med mycket skritt i ungefär en timme igen. Busy tyckte det var kul att komma ut och jobba lite igen!

Veckans planering för tjejerna ser ut såhär:

Måndag: Evita ska ridas ut en sväng, ca 45 min. Busy ska gå ett lättare pass på banan, ca 45 min.
Tisdag: Evita ska gå galoppjobb och Busy ridas ut ca 1 timme.
Onsdag: Evita ska gå dressyrpass på banan ca 1 timme. Busy ska jobba med bommar i ridhuset ca 45 min.
Torsdag: Busy vilar och Evita ska ridas ut (beroende på när Ronja hämtar henne). Evita åker hem.
Fredag: lösgörande pass på banan ca 45 min.
Lördag: uteritt ca 1 timme.
Söndag: uteritt ca 1 timme med fokus på galoppjobb.

Det ska bli kul att rida Evita, alltid roligt att rida nya hästar! Tjejerna kommer i alla fall bra överens i hagen, det är bara Donna (B-ponnyn) som inte gillar Evita så mycket. Men de verkade komma helt okej överens när jag hade tagit in Busy från hagen.

Kommentera inlägget här :