Uppdatering om Busy

Igår natt hade Busy levt rövare i boxen så jag kände att hon inte kunde stå inne längre, det bokstavligen kröp i skinnet på henne. Jag såg ut en lämplig plats att bygga en sjukhage på, där det var någorlunda jämnt i marken och närhet till de andra hästarna. Vid lunchtid igår fick hon komma ut i hagen, inpackad i skydd, men hon höll sig förvånansvärt lugn så det var skönt!
Svullnaden har gått ner betydligt, den finns fortfarande där (se bild nedan) men det är mycket bättre. Hon är inte heller längre halt när hon skrittar, i trav har jag inte kollat än.Tanken är att hon får gå i sjukhagen veckan ut som minst och så ska jag börja promenera henne på onsdag. Hoppas verkligen att hon blir bra snart! Förhoppningen är att jag kan börja rida henne lite smått i helgen/början på nästa vecka.

Igår var vi på årsmöte för Mantorpsryttarna och där fick jag (och Busy) ett pris för tredje bästa senior i fälttävlan i klubben under 2015, kul! Efter årsmötet hade vi fälttävlansmöte och jag tycker det är så kul att vara engagerad. Kanske kommer jag vara ännu mer engagerad på ett helt annat sätt i klubben i framtiden, det är något som lockar och som jag ska läsa på lite mer om. Vi får se hur det blir helt enkelt!
 

Kommentera inlägget här :