Säkerheten är A och O

Ridsporten arbetar hela tiden för att bli säkrare och säkrare, det sker i alla grenar men framförallt i fälttävlan, som är min huvudgren. Det sker olyckor på nästan varje tävling i terrängmomentet, i likväl små som stora klasser, mer eller mindre allvarliga. 

Men för några år sedan kom en revolutionerande nyhet ut på marknaden just vad det gäller säkerhet. Nämligen den uppblåsbara säkerhetsvästen, som i stort sett funkar som en airbag. Nu rider var och varannan ryttare, oavsett nivå, med den här västen vilket jag tycker är super. Det ultimata vore om det i framtiden infördes en regel med tvång på en sådan i terrängmomentet. 
Jag har själv, enda sedan de kom ut, velat ha en sådan. Men eftersom den kostar en slant så har det aldrig funnits utrymme för att köpa en sådan i min ekonomi, trots att man bör se den som en billig livförsäkring.

Men, nu har jag fått den fantastiska möjligheten att få bära en sådan, tack vare min fina vänner och tillika sponsorer Carl & Maria Hoffstedt! Jag är oerhört tacksam för det! 

Det här var alltså den "present" jag fick av Carl och Maria efter vinsten i Åkerbo. Premiärturen med den kommer ske i juli/augusti!

/Johanna

Kommentera inlägget här :