Nu kör vi..

Nu kör vi.. Just de, dags att ta tag i bloggen igen efter alldeles för lång tid. Det har hänt en massa saker både bra och dåliga men jag har bestämt att blicka framåt, annars hade detta inlägg blivit en hel novell.. 
Nu till hästarna, i våras närmare bestämt 30/5 så var vi på fälttävlan i Åkerbo, jag red debutant på båda hästarna och det var just då och där som jag började tro på allvar att Fia verkligen kmr kunna bli en Fälttävlans häst.. Ngt släppte, det kändes att hon tyckte de var roligt och hon förstod vad terrängen går ut på! Det resulterade i årets första vinst och inte bara det, Tian slog till och blev trea! Vilken dröm helg!



Just nu är vi i full gång att träna inför Åkerbos tävling igen den 29/8 och hästarna känns fina! Fia ska gå H100 och Tian deb. 
Fias utveckling under sommaren har varit gigantisk, vilket resulterade i en debut i H100 vid boxholms tävling 8/8 och vilken debut känslan i terrängen var makalös, tyvärr hade vi ett stopp på hinder nr. 3 men hon har väldigt svårt att fokusera de första hindrena innan hon förstår vad jag menar. Kändes mest som hon tittade åt ngt helt annat håll. Men efter stoppet var hon superfin, gick klockrent på alla svårigheter. Härlig känsla!
Lite bilder från träning i Boxholm innan tävlingen! Foto: Johanna Öst










Nu är vi taggade till tänderna för att rida H100 i Åkerbo 29/8 och det ska bli så himla roligt!
Jag och Johanna var där och hoppade lite igår och Fia hoppade alla svårigheter! Den här banan är tuff men det ska bli väldigt roligt att rida den!

På söndag ska jag ta med mig Fia och hoppa 1m 1.10m i Tollstad, det blir 1.10 debut men det ska nog inte vara några bekymmer! 
Ha en härlig måndag!

Kommentera inlägget här :