Hoppträning 16/12 2015

Igår var vi på årets sista hoppträning för Nina. Busy kändes riktigt bra under uppvärmingen, jag hade ett bra stöd långt fram. Vi travade över tre bommar på volt och där får jag jobba med att verkligen forma henne för innerskänkeln för hon trycker sig gärna inåt och blir rak i kroppen istället för att sätta under sitt inre bak. Hon tycker det är väldigt jobbigt, men vi fick till det helt okej några gånger i alla fall. Sedan red vi över några bockar med 5 språng emellan, vände tillbaka ganska tight och sen samma igen. Nyttig övning!
När vi började hoppa lite mer så hopppade vi bock-->två galoppsprång-->oxer-->två galoppsprång-->bock. Busy var lite väl snabb ibland, hon kändes lite stressad. Men även här fick vi till det tillslut. När vi hade hoppat den övningen ett antal gånger åt båda håll så gick vi över till att hoppa bana.
 
Banan hade en låg höjd och var väldigt simpel. Jag red an till första hindret som var en liten oxer och vi låg jättebra på den, jag var fokuserad och målmedveten. Busy stannar, helt "oprovocerat" så jag blev ganska arg på henne och sa till henen på skarpen. Sen var det ett helt annat fokus från både Busy och mig. Vi hoppade igenom banan helt okej, hade en bra känsla. Sen kastade vi om banan lite och jag två varv till, fortfarande väldigt låga hinder. Vi bara lekte runt, det var så skönt!
 

Kommentera inlägget här :