Löshoppning

Vi får tyvärr stå över vår hoppträning imorgon då jag ska på julfest med jobbet, det är lite synd men det är inte hela världen. Så jag bestämde att Busy kunde få löshoppa lite hemma istället och därmed boosta sitt självförtroende. Jag började med att tömköra Busy som uppvärming, hon var fin men lite ofokuserad på mig. Dock så blev det bättre efter att hon hade fått jobba lite i galopp. Jag jobbade henne mest på volt runt mig, men även lite runt spåret och flyttade henne då sidvärtes ut och in från spåret i både skritt och trav. Skänkelvikningar går bra i tömkörningen, men öppna är lite värre så det får vi öva vidare på.
 
När hon var uppvärmd och genomarbetad så fick hon börja skutta över hindren. I början satte hon upp världens fart och brallade iväg efter sista oxern, men i takt med att hindren blev högre så bromsade hon upp sig själv så det var ju klokt av henne. Sista gången hon fick komma med högre hinder så låg oxern på 1.40m, det högsta hon hoppat någonsin. Men hon gjorde det väldigt bra och utan den minsta tvekan. Efter det språnget så sänkte jag ner till ca 80 cm igen så fick hon komma en sista gång och bara lattja över för att få känna sig superbra!
 Här nedan finns ett filmklipp från det sista språnget på 140-höjden.
 

Ett filmklipp publicerat av Johanna Öst (@axeliinan)Dec 1, 2015 kl. 12:25 PST

Kommentera inlägget här :