Ingen hoppträning

I tisdags var vi och tränade dressyr för Sissi, jag och Stina, på våra fina hästar. Det var riktigt jobbigt, som värsta träningspasset på gymmet. Jag har fortfarande träningsvärk! Men det var väldigt nyttigt och givande som alltid. Vi gjorde en hel del tempoväxlingar, skänkelvikningar, öppnor och lite förvänd galopp. Busy var riktigt fin! Men jag måste fortsätta jobba med att få ännu mer stöd i handen och även kunna få henne att ta ut steget mer när jag ber om det. Sissi tyckte att vi skulle satsa på att kunna starta en LA dressyr i år.
 
Och jag måste trampa ner mina förbaskade hälar..
Igår skrittade jag ut Busy på kvällen i en timme ca, tänkte att det kunde vara bra på dagen mitt emellan två träningar. För idag skulle vi ha hopptränat för Nina. Glad och förväntansfull gick jag ut till stallet och började packa in grejer i transporten och sedan börja göra iordning Busy. Men jag märkte ganska snart att det inte stod helt rätt till med Busy. Hon stod och vilade och lyfte på höger bakben om vartannat, så jag kände på det och märkte då genast att hon var väldigt varm från hasen och ner. Dessutom ömmade hon en del när jag kände på benet. Jag tog fram longerlinan och gick ner till ridhuset med henne. Det räckte med att se henne ett varv i trav för att se att hon inte gick rent. Bara att ställa in dagens hoppträning och ställa henne på kylning i spolspiltan.
 
Det var väldigt långtråkigt tyckte Busy.

Så efter 20 minuters kylning av benet, masserade jag in arnika och la om benet med back on track padd. Sedan blev det lite pyssel, så som borstning, godis och pälsglans i svansen och så lite extra halm i boxen. Imorgon får hon stå inne och jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt!

Kommentera inlägget här :