För två år sedan idag..

..inträffade en av de absolut värsta dagarna i mitt liv. Min fina, älskade Success fick avsluta sina dagar väldigt hastigt, hemma i hagen hos min pappa efter en tragisk olycka.
 
Success föddes den 23:e april 2007 hemma hos mig och mamma på vår gård Örmon, en bit utanför Tjällmo. Han var en riktigt otursförföljd häst, som väldigt ung avverkade han hovböld efter hovböld. Han fick ett stort otäckt sår efter en spark på ena benet, han vrickade sig i hagen, han fick en lös benbit i en led som krävde operation. En gång ramlade han baklänges och skrapade upp haserna ordentligt. You name it - han har gjort allt.
Han var ingen stjärna i hoppningen, han hoppade mer rakt igenom hindren än över dem. I dressyren var han oftast väldigt spänd och i terrängen var han alldeles underbar. Men under det sista året med honom började det hända grejer, vi började göra felfria rundor, plocka mer poäng i dressyren och gjorde fina stabila rundor i terrängen. Allt kändes så bra! I början på mars 2013 köpte jag även en ny hoppsadel till honom, en superfin Frank Baines för ca 21.000 kr.
 
Men jag fick inte rida i den så många gånger, i början på april lämnade jag tillbaks den då jag inte längre hade en häst som den passade på.
 
På kvällen den 24:e mars 2013 möttes jag av en mardrömslik syn i hagen när jag kom för att ta in hästarna. Jag hamnade i chock och i ren panik ringde jag till slut efter hjälp. Några timmar senare fanns inte min fina häst längre.
 

Kommentera inlägget här :