Gårdagens hoppträning

Igår var vi iväg på hoppträning för Jill Silvandersson. Jag, Stina och Jelena. Under framridningen/uppvärmingen så fick vi trava på en volt i en långsam trav som Jill förklarade väldigt bra hur mycket mer stärkande det var än att trava i "vanligt" tempo. Vi fick jobba med att få hästarna mellan innerskänkel och yttertygel. Efter det gick vi över till att jobba över lte cavaletti i trav, där fortsatte vi arbetet med att hitta sambandet mellan innerskänkel och yttertygel. Vi fortsatte sen att jobba över dem i galopp, då var de lite högre. Jag fick ett jättebra tips om hur jag på enklast möjligast sätt skulle hantera de gånger jag inte ligger optimalt till ett hinder. Hon förklarade så himla bra, vad många ryttare har som en dålig vana att göra, vad det får för konsekvenser för hästen när man gör på ett visst sätt och så vidare. Verkligen superbra information!
 
Busy kändes lite loj genom hela träningen, dels berodde det nog på att hon hade gått ganska hårt i både tisdags och i onsdags. Dessutom så var det ju faktiskt meningen med uppvärmingen att få en lugn och avslappnad häst, vilket jag verkligen fick! 
Vi hoppade inte så mycket och inte så högt heller, det var väldigt mycket basic. Men oj så nyttigt för oss! Jag ska absolut dit igen, det tråkiga är bara att det är en bit att köra, det tar ca 40 min enkel resa, men det får man leva med. 
Vi var hemma i stallet igen ca 21.40. Jag stretchade Busy och linimentade samt lindade henne med stallbandage. Nån gång efter 22 kom jag in och så ringe klockan 04.30 imorse, härligt! Jag var tvungen att mocka och göra iordning stallet på morgonen, jag skulle även duscha och packa innan jag åkte till jobbet för i eftermiddag blir jag upphämtad av Sandra och Co. för att åka upp till SIHS. Skoj!

Kommentera inlägget här :