Sista dagen på helgen

Söndagen gick i full fart, men jag fick mycket gjort. Härlig känsla! 
Morgonen började med fodring/utsläpp tillsammans med Stina, sedan lite mockning och så innan vi åkte till terrängbanan med Tian. Jag var bara med till fots och gick med filmkameran i högsat hugg. På terrängbanan mötte vi upp Stinas mamma på sin häst och även Jonna på Ceta. Härligt väder och glada hästar, lite väl glada kanske för Stina hamnade i gräset en gång när Tian fick lite för mycket luft under hovarna :)
Efter en stund kom Ronja förbi med tårta som vi smaskade på när ridpasset var färdigt, riktigt gott! Men det var ganska blåsigt, så blåsigt att min sista tårtbit blåste av tallriken...
 
Hem igen och göra klart stallet. Efter det åkte jag med Ronja till Sharpman där jag gjorde värsta fyndet; svarta helskodda ridbyxor för 234 kr! Fynd! Jag köpte även lite mer liniment samt en ny grymma med grimskaft till Björne. Han fick låna en grimma hem från betet eftersom han hade slarvat bort sin, det var en röd fluff grimma han fick låna. Passar ju inte riktigt en cool kille på 1,5 år... Till den har han dessutom ett lila och svart grimskaft. Tjejigt så det skriker om det. Så han fick en mörkblå grimma med ett matchande grimskaft, nöjd blev han nog!
 
Väl hemma igen så hoppade jag i mina nya ridbyxor och gav mig ut på en skrittrunda på Busy. Det var kallt och blåsigt, men Busy tyckte det var skönt att komma ut och sträcka på benen efter lördagens hopptävling. 
Härligt att rida med hack ibland tycker Busy, då fick man stanna vid gräsmattan på vägen hem och käka lite äpplen. 
Efter ridturen fick Busy rygg-, länd- och bogmassage samt lite stretchning.Hon är inte jätteförtjust i massagen, men hon gäspar ändå en hel del under tiden, så lite bra är det nog ändå.
 

Kommentera inlägget här :