Älskar paket

Igår kom det paket på posten till mig och vem älskar inte att få paket? Jag visste ju i och för sig vad som var i dem eftersom det var jag som hade köpt dem. Men man kan nog ändå säga att det var en för tidig födelsedagspresent till mig själv!
Lika mycket som jag tycker om att få paket hemskickade, så tycker jag även om att göra fynd och det är jag väl inte heller ensam om. Tidigare i veckan så gjorde jag två riktigt bra fynd. Facebook grupper för köp och sälj av olika saker kan vara en riktig guldgruva ibland och har man inget emot att köpa begagnade prylar så kan man verkligen hitta guldklimpar bland allt som läggs ut. Nåväl, det som jag främst ser som en för tidig födelsedagspresent till mig själv var ett par långa chaps från Parlanti. Jag provade ett par i Scandinavium för ett par år sen och jag blev kär direkt, tyvärr så provade jag dem i slutet av vår vistelse vilket betydde att pengarna hade gått åt till andra saker. Chapsen kostar nya ca 4500 kr och då fattades det mig en del utav den summan så jag fick snällt låta dem vara då. Jag har jättelänge velat ha ett par långa chaps, hade ett par fula i mocka när jag var betydligt yngre, men så himla skönt det var att ha dem på vintern när man red ut. 
Men nu hittade jag ett par på Facebook, rätt storlek, rätt färg och för rätt pris. De var knappt 1 år gamla och endast använda ca 3-4 gånger. 
Och de satt som ett smäck! Jättefina är dem och åter igen är jag störtkär, materiell lycka! 
Fynd nummer två var något som jag verkligen behöver och det var dressyrschabrak. Av någon anledning så har jag så himla få dressyrschabrak (går nog att räkna på en hand) och det är hopplöst för man får tvätta som en tok. Så två fina Anky schabrak fick jag hem, ett ljusgrått och ett brunt med matchande lindor till och det till priset av ETT nytt schabrak. 
Som sagt, älskar paket och älskar fynd :)

Kommentera inlägget här :